Pages

There was an error in this gadget

Monday, 19 December 2011

USD 1.00 = RM 3.00 (SUDAH PECAH & TERBUKTI)


by Dinar Emas (Pengedar Syiling Sedunia) on Tuesday, 26 April 2011 at 21:53

Penanda Aras USD 1.00 = RM 3.00 (SUDAH PECAH & TERBUKTI)

Assalamualaikum semua...


...cahaya berlapis cahaya...
Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya...
kepada NUR hidayahNya itu...
dan Allah mengemukakan berbagai-bagai misal bandingan...
untuk umat manusia...
dan Allah Maha Mengetahui akan setiap sesuatu !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nur ]
[ Ayat Ke - 35 ]


Artikel ini kami hadirkan untuk bacaan anda & keluarga,
kerana salah 1 dari 13 signal kajian kami,
telah menjadi kenyataan hari ini...
boleh lah dikatakan signal ini adalah sempadan KERAJAAN DIGITAL
yang hari ini pelan2 sedang berkiblatkan Israel.
Kepada anda2 yang rapat dengan UNIT TRUST & INSURANS,
perhatikan cara kerja anda di syarikat2 anda...
bukankah semuanya sedang ke arah ---> PAPERLESS
Bukankah hasil kajian kami hari ini menjadi kenyataan ?
Tak silap kami...
di Tanah Melayu terpampang 1 berita kira 3 hari lepas,
berkenaan proses mewajibkan rakyat Tanah Melayu untuk ada alamat emailnya,
yang berpusat di KERAJAAN PUTRAJAYA...
bukankah ini namanya globalisasi yang selama ini kami tekankan ?
bukankah ini yang kami namakan sebagai KERAJAAN DIGITAL ?
wait wait wait...
bagainama awak tahu maklumat ni semua ye ???

Tuan-puan semua...
sesetengah hasil kajian kami...
adalah berlandaskan Al-Quran & Al-Sunnah,
melalui jaringan matriks suasana dunia dan cuaca dunia dan gangguan angkasa...
dan keselarian semua kata-kata Nabi Muhammad...
telah kami jalur-rangkaikan dengan asas ilmu PRODIGI kami,
yang telah berjaya kami warisi sejak xxxxxxxxxxxx...
hanya kerana kelebihan yang telah Allah kurniakan kepada kami,
sebahagian dari hasil kajian kami benar2 terkesan
kepada ramai rakyat Nusantara,
daripada yang tak tahu menjadi tahu...
daripada malas menjadi rajin...
daripada kafir ada yang jadi ISLAM...
artikel-artikel kami termasuklah VIDEO, dan GAMBARsangat terkesan...
lebih-lebih lagi mereka yang berada dalam menteri-menteri kabinet, universiti, dan anak2 muda.
Kerana ilmu kurniaan Allah ini telah kami gunakan untuk jalan kebaikan,
dan ASBAB ilmu ini adalah untuk menyampaikan SALAM PERINGATAN,
maka, 
tiada 1 pun hasil kajian kami tidak betul kesudahannya...
bahkan dahulu ramai yang anggap fantasi,
tapi hari ni menjadi realiti,
bahkan semua kajian kami berakhir dengan pembuktian oleh
ulamak2 luar, pakar2 ekonomi, dan dari YAHUDI sendiri,
ALLAH MAHA KUASA....
MAKHLUK TIADA KUASA...
(Tanda yang dimaksudkan hari ini hadir di perenggan2 bawah sekali)
Penanda Aras USD 1.00 = RM 3.0 (SUDAH PECAH & TERBUKTI)

Tuan puan semua...
sebahagian hasil kajian kami...
telah menjadi kenyataan dalam masa beberapa bulan...
ada yang ambik masa beberapa minggu jadi realiti...
dan yang paling cepat 3 hari...
Tapi...
kejadian yang berlaku hari ini...
telah menjadi realiti selepas berusia 13 bulan...
Penanda Aras USD 1.00 = RM 3.0 (SUDAH PECAH & TERBUKTI)
<but yet="" many="" of="" you="" will="" deny="" always=""></but>

Tahukah anda...
usia perjuangan skuad Dinar Emas telah berusia sangat2 muda,
sangat muda sehingga layaklah pepatah MELAYU ini diAPPLYkan...
iaitu apa ?
iaitu PAGE www.facebook.com/DinarEmas.DirhamPerak
hanya seusia SETAHUN JAGUNG ?
ya...
perkara ni memang benar...
dah setahun sudah berlalu...
dari usia tidak berangka menjadi berangka 1...
bagaimana mungkin >> yang hanya 
dengan usia SETAHUN JAGUNG ini,
mampu mengubah TANAH BERKAT ini?
tidakkah anda terfikir ?
ini semua ada kaitan dengan MISI KAMI,
iaitu ALTER TERAHSIA xxxxxxxxxxxxxxxxx...
silalah rujuk semua foto2 & video2 kami sebelum melabelkan kami
dengan perkataan2 yang menjatuhkan DNA keluarga anda...
Pada 08 March 2010 
Hari Isnin
sekitar jam 07:17 pagi waktu TANAH MELAYU,
website www.Dinar-Emas.com telah dilancarkan...
Perlancaran website ini adalah kesinambungan dari sejenis
tanda akhir zaman yang telah muncul pada bulan itu...
apakah tanda2nya itu ?
Tanda yang kami maksudkan ini...
amat berkait rapat dengan hari JUMAAT,
tanda inilah yang telah kami tunggu...
supaya kami dapat merasmikan website itu...
kena pada masa yang betul, tempat yang betul,
dan hari yang betul...
suatu jenis ALTER...
yang perlu diALTERkan pada "timing" yang tepat,
supaya dapat TERKESAN oleh anak2 Nusantara...
supaya proses kami menDAULATkan Dinar & Dirham (asas sistem Khilafah)
dapat diatur dengan kemas,
mengikut JADUAL BAGINDA sebelum pertabalan beliau nanti.

Cuba fikir2kan...
anak manusia dalam rahim ibu...
perlulah diberanakkan dalam usia kandungan yang betul,
supaya anak yang lahir secara SUNNATULLAH 
dapat membesar dengan "baik",
sebagai contoh yang lain pula...
kalau baby tu beranak terlebih awal...
apa akan jadi ?
jawapnya...
baby tu mungkin mati akibat ketidaksempurnaan pada zarah2...
walaupun bapak dia hensem cantik sasa dan emaknya macam Diana Daniel,
begitu juga seorang pemanah kuda ala2 LEGOLAS...
bukan sebarangan masa yang akan "mereka" lepaskan panah,
kerana kalau tersilap lepaskan "ARROW",
maka sia2lah pelancaran itu...
begitu juga orang yang bersilat...
seorang pendekar yang berpangkat Laksamana dengan gelaran Paduka,
buah2 yang dilepaskan tak semestinya semuanya bertenaga,
tapi hanya perlu dirasmikan pada saat & timing yang betul aje,
jasad lawan akan hancur dalam badan walau sihat di luaran,
begitu juga kalau Juruterbang ingin berlepas...
tak mungkin dia akan ONKAN TURBINEnya tanpa cuaca yang betul,
akibatnya akan menSIA-SIAkan tenaga...
tuan-puan semua...
begitulah juga dengan ALTER TERAHSIA xxxxxxxxxxxxx....
bumi anda sedang kami ALTERkan pelan2 dengan perkara berikut:
- menyediakan tapak khilafah secara berperingkat
- merapatkan hubungan AHLUL BAIT Nusantara dan raja2nya
- merapatkan ikatan Panji2 terahsia sebelum dipanggil
- mendaulatkan matawang emas & matawang perak (negeri2 MELAYU)
- menghapuskan sistem riba secara berperingkat
- menyampaikan SALAM PERINGATAN tanpa jemu walau dimaki disindir
- mendedahkan tanda-tanda AKHIRUL ZAMAN secara mengejut & LIVE
- memberi didikan persediaan MATAWANG DIGITAL
- menyampaikan kesan-kesan hidup di dalam KERAJAAN DIGITAL
- mendidik ilmu sejarah raja-raja berpangkat Nabi
- menyampaikan hujah2 mengapa umat ini sangat istimewa
- mendidik penduduk Nusantara menyimpan emas & perak (selagi sempat)
- amaran mendedahkan identiti muka ke facebook
- larangan budaya orang kafir yang umat Islam suka...
- pendedahan Misi Gereja Vatican ke atas penduduk dunia
- memintas perancangan Al-Masih supaya ramai boleh diselamatkan
- mendidik umat perihal pentingnya TIDAK BERHUTANG.
- melepaskan Artikel2 Terahsia supaya anda boleh insaf
- menerbitkan Ebook2 Rahmat supaya anda lekas kaya murah rezeki
- menayangkan Foto2 yang boleh menyebabkan si becok menjadi pendiam
- menjentik MINDA2 yang selama ini lena, bangkit jadi naga akibat VIDEO.
- MISI ALTER TERAHSIA akan diteruskan sehingga ELEKTRIK tiada.


Tuan-puan semua...
bumi emas ini yang terkenal sebagai bumi waris2 DNA nabi & sahabat,
bumi di mana kesemua jenis kaum ciptaan Allah berhimpun hidup bersama & selamat,
bumi di mana budaya dunia ditempatkan tanpa sempadan tempias doa yang berkat,
bumi milik Melayu yang jarang ditimpa bencana laknat...
Tapi 1000 kali sayang...
ramai yang sedar tanda2 ini di kelilingnya...
tapi bila bangun pagi dah lupa apa sebenarnya dah berlaku...
1 klu yang ingin kami hadirkan untuk anda ERTI...
sesiapa dari anda di sini yang pernah MIMPI OMBAK TINGGI setahun-2 ni
maka...
itulah SIGNAL dari Allah tentang dekatnya kedatangan yang dijanjikan...
kebanyakan insan2 terpilih akan dapat mimpi ni...
barangkali anda atau anak2 anda terpilih untuk misi ke barat
pada hari yang ditetapkan nanti...
ALLAH MAHA KUASA....
MAKHLUK TIADA KUASA...

/////////////////////////////////////////////////////////////
Penanda Aras USD 1.00 = RM 3.0 (SUDAH PECAH & TERBUKTI)
/////////////////////////////////////////////////////////////

www.dinar-emas.com/vatican.html --->
ARTIKEL INI MEMBENARKAN ARTIKEL KAMI YANG LAIN
Tuan-puan semua...
pada 11 March 2010
kami telah melepaskan 1 ARTIKEL BERBAHAYA tentang ekonomi dunia,
alamatnya telah kami abadikan di sini iaitu:
http://www.dinar-emas.com/thread-2-page-1.html
tetapi dengan waktu yang lama juga...
dan kelebihan kami yang Allah kurniakan kepada kami,
hari ini tibalah masanya kami berlnangan air mata...
kerana saat yang kami tunggu rupa2nya telah berlaku hari ini...
apa dia ???
Ianya apa yang kami labelkan sebagai penanda aras 
tentang DEKATNYA KEPUPUSAN SISTEM DUIT KERTAS...
dan dekatnya....
ketibaan SISTEM DUIT DIGITAL yang sedang berada di fasa akhir perasmiannya.
13 bulan yang lepas...
kami telah bagi amaran kepada penduduk Tanah Melayu...
bahawa kami telah memintas maklumat ekonomi dunia dengan menyatakan,
pada masa yang amat dekat...
kadar tukar antara USD & RM akan menuju nilai kosong = 0
dan sekiranya sempadan 3.0 berjaya dicecah...
maknanya dunia sedang mengetuk pintu perasmian KERAJAAN DIGITAL,
yang di dalamnya mempunyai segala bentuk pemerintahan
yang kesemuanya akan berpusat ke Tel Aviv, Israel.
Dan ini termasuklah apa yang kami labelkan sebagai matawang kertas,
kerana duit kertas wajib dipupuskan untuk melahirkan anak baru iaitu...
DUIT DIGITAL !!!

Inilah mara bahaya super saiya yang tak terfikir oleh umat manusia,
melainkan mereka boleh berfikir berlandaskan jaringan Al-Quran & Al-Hadis
untuk membuatkan anda semua paham tanpa kami mengulang2 coretan ini...
adalah lebih baik anda segera merujuk Artikel-Nota kami
yang pelan2 disorokkan sehingga ke lipatan paling belakang,
seolah2 ramai dari anda belum membacanya...
tapi memang benar...
ramai lagi belum membacanya kerana setiap hari ada orang baru...
alamat yang kami maksudkan ialah di sini, baca sampai habis !!!
1)
Kerajaan Elektronik Akan Dirasmikan (Tak Lama Lagi)
Sebab apa ???
sebab penanda aras 3.0 telah pecah hari ini !!!!!!!!!!!!!!
Alamatnya = http://www.facebook.com/note.php?note_id=163333233689370
2)
Tanda Akhir Zaman & Kewujudan Sistem E-Dinar
Perkara ini kami telah halang dari menjadi realiti...
kerana TENAGA ELEKTRIK akan ditiadakan akibat salah 1 tanda dari 10 TANDA KIAMAT,
iaitu apa ?
iaitu sila rujuk Surah Ad-Dhuhan...
apa sebabnya ? ini ada perkaitangan dengan PERANG NUKLEAR Tamadun Yakjuj Makjuj.
Kesan Asap Tebal Beradiasi Tinggi = Bersin (orang Islam), Kafir (banyak yang mati)
Alamatnya = http://www.facebook.com/note.php?note_id=156488574373836

Kepada anda2 yang terdetik hatinya kerana terkesan dengan PAGE ini...
why hujah2 kami bersimpang siur antara:
EKONOMI AGAMA SEJARAH NABI DENDAM IBLIS LANGIT 
KIAMAT HADIS QUDSI-SAHIH GLOBALISASI KETAMADUNAN JIN
kenapa ???
why....
why kena ada kaitan dengan ini semua....
sebabnya ialah...
awak semua kena khatam artikel ALTER TERAHSIA...
kemudian study doa Nabi Ibrahim...
kemudian study pasal amanah Nabi Muhammad tentang Ahlul Bait...
kemudian tuan-puan,
tolong trast SEJARAH MELAYU...
kemudian tuan-puan,
perhatikan kenapa sultan2 Melayu di:
Sumatera, Jawa, Semenanjung, Sulawesi...
mempunyai prestij susurgalur yang sama dengan
meriwayatkan raja2 kita selalu dikaitkan dengan
keturunan dengan Nabi Zulkarnaen berpangkat raja...


Tuan-puan semua...
perhatikan Zulkarnain sezaman dengan zaman Nabi apa ?
dengan siapa Zulkarnain pernah mengerjakan HAJI...
kenapa tahiyat AKHIR ada nama Nabi Ibrahim & Nabi Muhammad,
perhatikan juga...
kenapa Nabi Muhammad menitahkan salah seorang sahabat2nya 
lekas2 ke Nusantara...
perhatikan juga...
kenapa dalam kitab Mormon (yang diselewengkan itu) mencatatkan,
Nabi Ibrahim berpesan supaya salah seorang anaknya
juga perlu berhijrah ke "timur"...


Perhatikan juga...
"timur" di manakah yang selari dengan Al-Quran & Al-Hadis hari ini,
perhatikan juga rekod2 diraja dunia yang cuba Yahudi hapuskan,
dari tanah manakah di planet bumi ini...
masih berbaki Raja2 Yang Beriman dengan TUHAN YANG 1,
di mana lagi tuan-puan keturunan diraja...
yang masih mempunyai darah diraja ber-DNA-kan nabi,
bukan 1 nabi sahaja...
tapi gabungan 2 orang Nabi berpangkat Rasul...
perhatikan ke mana saki baki keturunan Puteri Fatimah R.A.
telah berhijrah...
cari kenapa di Nusantara ini ada sejenis ubat2an kayu hutan,
dari hasil selidikan anak2 Melayu berDNAkan Ahlul Bait,
sengaja dinamakan dengan nama puteri Nabi & menantu Nabi,
cari sejarah asal usul kenapa 2 benda ini dinamakan sebagai:
1) kacip fatimah
2) tongkat ali


Perhatikan Agong Tanah Melayu hari ini,
apa warna bendera negerinya,
cari kenapa bangsawan2 Melayu memakai nama berikut:
1) Wan
2) Nik
3) Long
4) Raden
5) Syed
6) Syarifah
7) Habib

Cari juga kenapa semua kata2 Sultan kita berdaulat.
Daulat = kalau kata mesti jadi, kalau sumpah jadi betul.
Kenapa rumpun2 Arab sangat suka & sayang pada umat Nusantara.
Perhatikan juga kenapa,
hanya dari tanah ini layanan agak PRESTIJ diberikan oleh
lawan & musuh...


Selidiki mengapa wasiat2 terakhir baginda Muhammad...
sangat2 menekankan...
"...ku tinggalkan 2 perkara, Al-Quran & kecintaan pada Ahlul Baitku"
...ingatlah ahlul bait ku (disebut sampai berkali2....)

Perhatikan...
perjalanan DNA Nabi Ibrahim & DNA Nabi Muhammad,
bertembung di mana ??????????????????????????????????????????
sinar Islam dari manakah sangat2 menyerlah di akhir zaman ini,
masih ingat Artikel kami tentang kedatangan pemimpin ke-7 ???
Sudah nampak bagaimana kami ALTERkan negeri2 MELAYU
menimbulkan matawang emasnya seperti empayar Sriwijaya...?
Sudah faham sekarang kenapa Sheikh Imran Hosein
sengaja memilih tanah Melayu sebagai tapak RETREAT ???
padahal...
Sheikh boleh aje pilih tanah saudara kita di Pulau Jawa 
untuk buat proses RETREAT (Muslim Village)...
bukan ke negara Jiran kita punyai penduduk Islam teramai di dunia ?
tapi kenapa tanah ini dipilih oleh SHEIKH IMRAN HOSEIN
untuk proses RETREAT ke-3 untuk belajar survival Muslim Village ?
Masih ingat album gambar Diraja dalam page ini ?
Cari sampai dapat dan baca pantun KAMI,
KAMI memang darah diraja keturunan Nabi...
anda masih ingat kenapa Yahudi hendak sangat bertemu 
dengan adik beradik mereka yang hilang itu ???
Mereka dah pun jumpa di mana kita...
Kitalah diTAKDIRkan untuk mengejar mereka...
sampai ke pohon Gharkod...
sebab itulah umat ini satu2nya rumpun yang hanya memiliki KERIS,
common......!!!!!!!
OPEN YOUR EYES !!!
DO YOUR HOME WORK.........
Perhatikan juga....
why tanah ini amat berkat selamat dan berdaulat...
mengapa tanah ini sangat disukai musuh dan kawan...
kenapa Indonesia tidak memakai Bahasa Jawa sebagai bahasa baku,
padahal ibu negaranya orang jawa yang berbahasa Jawa,
kenapa Bahasa yang mereka pakai di Parlimen mereka,
menggunakan title "Bahasa Indonesia"...
padahal...
bahasa itu adalah BAHASA MELAYU...
why ???
DO YOUR HOMEWORK...
Hapuskan sifat kena suap...
jangan pakai botol susu lagi,
start pakai cawan dan pegang sendiri...


Tolong matrikskan semua jaringan2 ini...
2 ular akan bangkit menjadi NAGA SAKTI,
maka ketibaan pemimpin ke 7 itu sentiasa di nanti2...
masih ingat lagi video anak2 Melayu ?
Agak2 dah jadi belum ?
Kat mana video tu ?
kat sinilah kat mana lagi: 
---> www.dinar-emas.com/UntukAnakMelayu.exe


Perhatikan sekarang...
di bumi manakah umat itu beria2 benar nak daulatkan Dinar & Dirham,
padahal diorang tak sedar pun yang diorang sedang
meREALITIkan 1 hadis Nabi...
diorang sendiri pun tak perasan...
yang merekalah umat yang Nabi maksudkan...
hadis yang dimaksudkan tu ada (carilah sendiri)...
tapi kami taknak tunjuk sebab akan jadi (kontroversi & fitnah)...
risau kena digigit dengan Goyyim yang terlepas nanti...


Tuan-puan...
kami tak tau tarikh berlaku...
tapi kami boleh bagitau ianya 100% berlaku dalam masa terdekat...
cukuplah signal2 yang kami bagi selama ni,
semuanya jadi kenyataan...
tolong baca balik komen kat atas sampai 7 kali...
cari ALBUM DIRAJA dalam page ini dan fahami pantun2nya...
setiap lambang & logo pada upacara Masonic & Karbala
pasti ada makna2 nya...
begitu juga kenapa kami sengaja DESIGN,
mengapa kami saje2 letak sticker Dinar & Dirham
dengan 3 bulatan tetapi yang berkalimah hanya di tengah2...
perhatikan...
kenapa sticker kereta Takkan Dinar Hilang Di Dunia...
disulami 1 batang besi yang bengkang bengkok ?
apa motifnya ???


Sudah nampak ALTER TERAHSIA yang kami bawakan kepada anda ?
pernah tak selama kewujudan kami ni,
anda buat rekod & tarikh tentang pergerakan pejuang2 kami...?
pernah ke anda menghitung bagaimana kami bertindak balas
dengan cuacana dunia & budaya dunia ?
pernah tak berfikir...
bagaimana proses kami ALTERkan tanah berkat ini...?
Lepas satu2 negeri kami bangunkan dengan emas & perak,
kami datangkan pula signal2 persediaan bencana,
tak puas hati lagi...
kami bawak masuk Sheikh Imran Hosein...
tak puas hati lagi...
kami jemput Sheikh bagi Khutbah Jumaat depan untuk terangkan...

Mentor www.Dinar-Emas.com

Bila anda tanam bijik SAWI...
berapa minggu ambik masa akan jadi SAWI ?
dah bersedia dengan SUATU KEDATANGAN ?
ramai dari anda udah pun bersembang dengan KAMI...
dan sama2 minum TEH TARIKH dengan prodigi & pendekar penyu...
berapa ramai yang perasan semalam Sheikh Imran Hosein
sengaja menyindir "kami"....
kata Sheikh...
"....There is already 1 of U blessed by Allah...
to get this knowledge....
to combine the methodology of understanding the END WORLD...
to understand internal & external of the MODERN WORLD...
through the great sentences...
via Al-Quran & Al-Hadis....."
((( Tersenyum hadirin masa tu... )))


Sebab itulah...
ilmu ULUL-TAFSIR amat penting...
tiada 1 pun ulamak tanah Melayu yang kami nampak hari ini,
yang cenderung untuk menafsirkan situasi dunia dengan
kaitan jaringan matriks oleh kesan wahyu Al-Quran...
dengan...
kaitan jaringan matriks oleh kesan kata2 Al-Hadis...
buktikan kat sini kalau ada...
(timbulkan tarikh sekali ye...kalau ade...)
ARTIKEL VATICAN punmasih tiada maklum balas dari pejabat2 agama,
WHY ????
WHY THE SECULAR ULAMAK ----> keep silent ???
kenapa mereka diam membisu 1000 bahasa....
apakah...
apakah ulamak2 ini kena tunggu seorang yahudi bermata biru,
berkata hal yang serupa ....
then...
baru nak percaya ?
padahal di tengah2 mereka sudah ada yang awal2 bagi 
SALAM PERINGATAN ?


bersambung lagi...
kami sedang menyiapkan 1 Artikel berkenaan alam GALAKSI...
dan ...
1 Artikel berkanaan menyatukan umat Nusantara di bawah 1 payung,
sila rujuk ALBUM GAMBAR:
Misi Terahsia Angkatan Risik


///////////////////////////////////////////////////////////////////


"Yang menggerakkan hati manusia ni ialah Allah,
Allah sendiri bagi nasihat kat Nabi...
supaya jangan bersedih kalau ada umatnya yang tak mau ikut jalan mengenal tuhan,
sebabnya yang bagi hidayah tu Allah...
Allah yang pilih...
tapi ingat, 
untuk dipilih kita kena mintak...!!! "


Dan jika Allah menghendaki, 
tentulah Dia menjadikan kamu 1 umat,
akan tetapi Allah menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya,
dan memberi petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya,
dan sesungguhnya kamu akan ditanya kelak tentang apa yang kamu telah kerjakan.
[Al-Quran]
[Al-Nahl] 
[Ayat 93]


......Dan Allah,
sentiasa memberi petunjuk hidayahNya...
kepada sesiapa yang dikehendakiNya ke jalan yang lurus...
[Al-Quran]
[Al-Baqarah] 
[Ayat 213]


...Tunjukkan kepada ku jalan yang lurus...
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Fatihah ]
[ Ayat Ke - 6 ]


...Dan kepada Allah jualah...
tertentunya urusan memberi panduan...
yang menerangkan jalan yang lurus...
dan di antara jalan-jalan yang dituju...
ada yang terpesong dari kebenaran...
dan jika Allah kehendaki,
tentulah Allah memberi petunjuk kepada kamu semua. !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nahl ]
[ Ayat Ke - 9 ]


...Jika kamu sangat mengharapkan...
agar mereka dapat petunjuk, 
maka sesungguhnya Allah tiada memberi petunjuk 
kepada orang yang diSESATkan-Nya, 
dan sekali-kali mereka tiada mempunyai penolong !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nahl ]
[ Ayat Ke - 37 ]


...cahaya berlapis cahaya...
Allah memimpin sesiapa yang dikehendakiNya...
kepada NUR hidayahNya itu...
dan Allah mengemukakan berbagai-bagai misal bandingan...
untuk umat manusia...
dan Allah Maha Mengetahui akan setiap sesuatu !!!
[ Al-Quran ]
[ Surah Al-Nur ]
[ Ayat Ke - 35 ]


...Dan sesungguhnya...
Kami jadikan untuk neraka jahanam...
banyak dari jin & manusia...
yang mempunyai hati...
tetapi tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah) !!! ,
dan yang mempunyai mata...
tetapi tidak mahu melihat dengan­nya (bukti keEsaan Allah) !!! ,
dan yang mempunyai telinga...
tetapi tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat) !!!,
mereka itu seperti binatang ternak, 
bahkan mereka lebih sesat lagi !!!
mereka itulah orang-orang yang lalai .
(Al-Quran, Surah Al-A’raf, Ayat Ke 179)


==========================
BUT YET MANY OF YOU ALWAYS DENY !!!
==========================


Wassalam.
25 Jamadil Awal 1432
26 April 2011
Isnin
08:51 malam
(Jugra, Banting, Selangor, Tanah Melayu, Nusantara)

No comments:

Post a Comment