Pages

Wednesday 9 February 2011

PERJALANAN SEORANG HAMBA..


by شوهدا المجلهدة on Saturday, 25 December 2010 at 23:01
 
Tuhanku..
Mengapa baru sekarang aku sedar akan kehadiran-Mu ???
Mengapa ya Tuhan ku?
Setelah puas hati ini bergelumang dengan dosa..
Setelah tubuh ini kenyang dan mengah terpalit dengan benda keji yg ia sendiri mahukan..
Mengapa Ya Allah..

Setelah hati ini telah hitam dengan tompok-tompok dosa.!!!
jahilnya diri ini Ya Haq..
Dulu..
Aku tidak sedikitpun memandang-mua ya RAbb..
Dengan bangganya larangan-Mu aku ingkari dengan sewenangnya..
Tanpa sedikitpun rasa bersalah bertandang dalam diri ini..

Ya Rabbi..
Hinanya aku ketika itu..
Hinnga segala suruhan-Mu tidak pernah aku endahkan..
Seolah-olah azab siksaan-Mu hanya gurauan padaku..
Langsung tidak pernah ku peduli..

Aku melihat kemungkaran tanpa perasaan untuk mencegahnya..
Malah..Kadang-kadang aku sendiri yg melakukan kemungkaran itu secara terang-terangan..
Berdosanya aku..
"Amar Ma'ruf Nahi Mungkar konon"..
Semua tu ku tak pernah nak ambil peduli pon..
Aku tak kenal semua tu..

Duhai Hati..
Betapa kotornya kamu ketika itu..
Maaf kan aku wahai hati..
Amat banyak dosaku padamu..
Aku berdosa kerana membiarkanmu ditempel  noda-noda hitam..
Akibat kejahilanku..Kesucian yg sepatutnya menjadi milikmu telah ku ragut..
Malah dengan angkuh menambahkan lagi hijabmu dengan Pencipta mu..
Kasihan kamu..

Ya Rahman..
Memang betul & tepat sekali..
Seperti yg telah Engkau catatkan dalam kalam-Mu..
Bahawa..HIDAYAH ITU MILIKMU..
Kini ku telah jaga..
JanjiMu takkan mungkir..
Pada hamba yang ingkar..
Diriku tidak kan terlepas..
Kesalku makin menekan..
Insafku kian meningkat..

Sehinnggalah pada suatu hari..
Kini penghijrahan ku bermula..
Engkau merubah hidupku..
Buat sekian kalinya..
Pada hari ini..
Hingga akhir hayat ku..
Moga Allah SWT thabatkan hati ku di jalan ini..

INSYAALLAH SWT..

· · Share

No comments:

Post a Comment