Pages

Tuesday 22 February 2011

soal jawab persoalan...=)


by Murnizakiah Aripin on Wednesday, 08 December 2010 at 12:23
 
 
S: Aku ingin dosaku berkurangan ?
J: Perbanyakkan beristighfar kepada Allah

S: Aku ingin menjadi orang yang paling mulia?
J: Janganlah engkau mengadu mengenai urusan engkau sedikit pun kepada makhluk

S: Aku ingin menjadi orang yang paling kuat?
J: Bertaqwalah kepada Allah

S: Aku ingin agar Allah luaskan rezeki ke atasku?
J: Sentiasalah dalam keadaan suci dan bersih

S: Aku ingin menjadi salah seorang daripada kekasih Allah dan Rasulnya?
J: Kasihlah apa yang dikasihi Allah dan  Rasulnya

S: Aku ingin agar aku selamat daripada kemarahan dan kemurkaan Allah?
J: Janganlah engkau memarahi sebarang makhluk Allah

S: Aku ingin supaya permintaanku dikabulkan?
J: Jauhilah dari memakan yang haram

S: Aku ingin supaya Allah menutup aibku pada hari kiamat?
J: Tutuplah keaiban saudara-saudara engkau

S: Apakah yang menyelamatkan diri dari dosa atau kesalahan?
J: Air mata(menangis), merendah diri dan ditimpa penyakit

S: Apakah kebaikan yang paling besar di sisi Allah?
J:Akhlak yang terpuji,tawaduk dan sabar ketika ditimpa bala

S: Apakah kejahatan yang paling besar di sisi Allah?
J: Akhlak yang keji dan bakhil

S: Apakah yang dapat menguranmgkan kemarahan Allah?
J: Bersedekah secara bersembunyi dan menghubungkan silaturrahim

S: Apakah yang dapat memadamkan api neraka pada hari kiamat?
J: Sabar di dunia ketika ditimpa bala dan musibah

No comments:

Post a Comment