Pages

There was an error in this gadget

Friday, 7 October 2011

ayat2 cinta


ayat2 cinta

by Jiwa Kacau on Thursday, 27 January 2011 at 21:46
  • cinta abg pd sayang umpama lautan tak bertepi, umpak ombak yg menghempas pantai sentiasa bergelora, tanpa mu sayang....hidup abg bagaikan lumpuh.....darah beku tidak mengalir.
  • I love you! Today is the world's best sister's day. Send this to all ur sister's even me if I am one. If u get 7 responses, u are loved. LOVE YOU MUCH…;)
  • "u ibarat dadah... buat i ketagih"
  • syg, apakata kta kawin..?
  • kita cubalah fikirkannya..
     kita tanya pandangan orang2 tua..
     kita tanya mcm mana nak kawinkan pokok duku dgn pokok jambu

  • saya sentiasa menjadi matahari awak...
     awak pegi lah kemana sahaja mengejar impian awak...
     saya sentiasa menemani awak walau pun awak x nampak..saya sentiasa menjadi matahari awak...



  • awak..
     hati sya skang hnya t0k awk..
    sy adlh t0k awk,,
    sy akn mnjd tman tika duka awk,,
    sy xkn tgglkn awk...
    e2 jnji sy..
    mgkn awk da x pndg jnji2 yg sy taburkn,,
    tp sy tulus dlm jnji2 sy...
    sy prcykn awk...
    sy serahkan blk kprcyaan sy pda awk...
    sy harap awk tdak akn mngkhianati sy..
    bila tba masanya kita akn dipshkn 0r terpsh..
    engtlarh,,
    sy ttp syg awk..
    as my bel0ved c0uple...
    sy akn ttp syg awk smpai bile2...
    engt 2,,
   I alwayz lurv n miss U syg...

  • Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu

  • tanpa ksh syg dr mu..aku xmampu bertahan di dunia nie...andai nya kau pergi dulu dr ku..aku rasa kn dunia nie ibarat   malam yg gelap tnpa sinaran cahaya bulan dan bintang...tp...seandainya aku pergi dulu sebelom mu..ingat lah bahawa aku pernah berkata"aku akui kau bkn yg pertama..tp aku berjanji kau lah cinta ku yg terakhir..."pegang lah jnji ku itu...dan pasti nya kau xkn bersedih dgn pemergian aku...percaya lah syg..stiap perbuatan,percakapan,aku xpnh lupakan diri mu....hanya kau yg layak bertahta di hati ini....di kau lah syg ku....



  • andai kamu pge mnggl kn ak...
     aty ak akn brsa sgt kcwa dn hncur hrapan mncntai mu hgga akhir hayt.....
     klau mu pge dri idup x de tmpt ku mngadu....
     x de tmpt ku nk brmnja....
     x de tmpt ak brkngsi mslh.....
     ak mncntai mu hgga akhir hayat....
     ku mndoa kn hbgn kte kkl slma2nya.....
     ku mnghrap kn kmu x mnggl kn ku sndri.....


  • maafkan aku yg tlah menyakitimu. . .
     maafkan aku yg tlah kecewakan. . .
     aku berharap smoga kau menemui org yg mncntaimu dgn tulus tnpa mnyakitimu. . .
     mengertilah ksih ku. . .
     kan ku doakan yg terbaik tuk dri mu. .


  • kasih sayang dan kemesraan sentiasa tersemat di dalam sanubari seorang wanita yang merupakan fitrah kurniaan Allah s.w.t….
     Namun keistimewaan itu tidak cukup untuk menjadikannya wanita solehah jika tidak dihiasi dengan ajaran yang mulia..
  Hanya ynag telah melengkapi diri dengan budi pekerti luhur dan keimanan ynag murni akan kekal mekar sebagai             bunga idaman yang menghiasi taman syurga Firdausi..Wanita solehah akan menghiasi kehidupannya dengan fitrah kebenaran,jika dia seorang anak maka ia akan menjadi anak yang solehah.Jika dia seornag istri ia akan taat dan patuh terhadap suami..Jika dia seorang ibu,akan dicurah kan kasih syangnya untuk anak-anak..Begitu juga hamba Allah s.w.t,dia akan sentisa tunduk dan menyerahkan diri kepada-Nya. Selanjutnya wanita solehah mampu menghargi dirinya sendiri dan mampu pula menjalinkan hubungan silaturrahim sesama insan iaitu kaum adam(lelaki)..


  • cinta itu apa sebenarnya?
     menyayangi? mengisi hati yg sunyi? penghibur diri? peneman hati?
     rakan terbaik yg sentiasa disisi?
     atau cinta itu sebenarnya air mata? hati lara? cerita duka? kasih xsampai? kisah xsudah? atau mimpi yang tak    sempurna?
    hanya hati yang pasti, jawapan ada dalam diri. silalah cari..

  • gua tak kesah, gua dah tangkap lentok ngan lu, papehal kita couple dulu

  • cinta tidak mengenal warna kulit, cinta tidak mengenal warna hati, cinta tidak mengenal warna kehidupan. cinta itu buta warna.

  • Aku mencintaimu bkn kerana kecantikanmu, aku mencintaimu bkn kerana kehangatan cintamu, aku mencintaimu bkn kerana cintamu, aku mencintaimu kerana cinta itu kamu


  • i lap u,u sapu me.
     i love u,d0 u love me?
     cinta ibarat kupu2. makin kau kejar, makin ia menghindar. tapi bila kau biarkan terbang, ia akan menghampirimu di    saat kau tak menduganya. cinta itu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, dan istimewa bila kau berikan pada    seseorang yg layak menerima. jadi tenang2 saja, jgn terburu2 dan pilihlah yang terbaik.


  • CINTAKAN KAN BUNGA, BUNGAKAN LAYU
     CINTAKAN DUIT, DUITKAN HABIS
     CINTAKAN MANUSIA, MANUSIAKAN MATI
     CINTAKAN ALLAH KEKAL ABADI...............


  • cinta mudah datang.cinta mudah pergi..:loveliness: :'(
    hadir hanya sekali..cinta pertama dsanjungi..:P
    patah hati menangis lagi..tiba cinta tersenyum kembali..;P :lol: :lol:

  • jangan kerana cinta, kita gugur dalam perjuangan, dan jangan kerana cinta juga, prinsip kita menjadi larut dan cair.

  • cinta tidak semestinya berakhir dengan perkhawinan dan perkhawinan juga tidak semestinya menoktahkan titik akhir kepada cinta.
     kesetiaan akana mengikat cinta, kecurangan akan meranapkan segala kemanisan cinta.
     sesebuah perkhawinan akan menjadi indah jika cinta terus bersama.


  • cinta wujud kerana ada perasaan
     perasaan hadir kerana terciptanya manusia
     Manusia hidup kerana adanya Tuhan
     Tuhan ada kerana Dia Maha Pencipta

  • Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut, Bahkan dengan segala kekurangannya, Itu bukan kesempatan, itu adalah pilihan. Ketika kita memilih bersama dengan seseorang walaupun apapun yang terjadi, Itu adalah pilihan . Bahkan ketika kita menyadari bahwa masih banyak orang lain Yang lebih menarik, lebih pandai, lebih kaya daripada pasanganmu Dan tetap memilih untuk mencintainya, Itulah pilihan


  • Not everyone can get who their love..coz
     Sometimes what u desire was not like what u hold
     and that is a destiny.


  • bahagia ini kerana hadirmu disisi
     rindu ini kerana kasih yg kau beri
     cinta ini kerana rasa sayangmu yg kumiliki..

  • jika benar cintamu......tidaklah calar bahuku menanggung rindu........:'( :'( :'(

  • Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.


  • When something's over,
    it's over.
    it can never start again.
    When it's broken
    you can never
    put back the pieces.
    Life is not the way
    you want it to be.
    When you that someone's
    hurting you so much, just stop.
   We know that it hurts a lot,
    but you must learn to let go things.

  • Kita mungkin kebetulan bertemu pasangan jiwa kita, Tetapi mencintai dan tetap bersama pasangan jiwa kita, Adalah pilihan yang harus kita lakukan. Kita ada di dunia bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk dicintai TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna

  • Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya.. Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit ...keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya

  • Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu d...ari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang isteri yang penurut.

  • Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang

  • Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

  • CiNtA itu FaNaTiK , iya LaHiR ScArA AuToMaTiK , LbH SiStEmAtIk JiKa Di TmBaH latihan MaTeMaTiK , KuRaNgKaN PoLiTiK UtAmA KaN RoMaNtIk . PaStI cinta AkAn BeRpUtIk..


  • Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..
    Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu... agar tidak    terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…
    Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..
    Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…
    Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di   sepertiga malam terakhirMu..
...Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdmu…
    Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin….

  • Bila seseorang jatuh cinta ketika dia sedang berduka kerana kehilangan kekasih hati maka cinta yang tercipta itu bukanlah cinta sebenar melainkan hanya seperti akan merosakkan hatinya dua kali ganda malah berganda-ganda lagi selepas itu…kerana sesungguhnya kita boleh menipu orang lain tetapi bukan hati kita sendiri.


  • Cinta ibarat sungai nil dan mesir...
     Sungai nil itu telah kering...
      Tetesan air mata dan tetesan darah...
      Menunjukkan betapa cinta yang mendalam..."


  • Biarlah kita menjadi cinta terakhir kepada seseorang kerana mungkin kita sudah terlambat untuk menjadi cinta pertamanya tetapi kita tidak akan pernah terlambat untuk menjadi cinta terakhirnya
  •     Bibir manusia terlalu mudah melafazkan cinta tapi... dapatkah hatinya setia pada kita?Cintai jangan sesekali dihampiri    jika tidak sanggup menanggung risikonya. Cinta sememangnya indah kerana kita hidup dalam khayalan. Cinta       sememangnya unik kerana kita asyik diulit mimpi yang indah-indah belaka. Apabila perpisahan mendatang barulah kita  tersentak dari lamunan. Kemudian kita akan sedari cinta hanyalah permainan nafsu yang membawa kesengsaraan dan    penderitaan yang amat menyeksakan.

  • Meskipun kesalahan atau kesilapan itu boleh dimaafkan tetapi janganlah berbicara sampai menyakiti dan menyinggung hati orang lain kerana kemaafan itu bukanlah pengubat hati yang terluka kerana hati yang terluka itu tetap akan terluka


  • Mungkin benar tatkala kita kehilangan barulah kita menyedari. Mungkin benar saat kita terluka barulah kita mengerti. Mungkin benar bila kita rasakan rindu yang sangat dalam barulah kita tahu seberapa besar makna dan erti seseorang bagi kita...
     Jika kita kehilangan cinta, pasti ada alasan di sebaliknya. Alasan yang kadang-kadang sukar untuk dimengertikan.   Namun percayalah bahawa ketika Dia mengambil sesuatu, telah Dia mempersiapkan sesuatu yang lebih baik untuk diberikan

    Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan,mengapa pengorbanan itu bukan noktah sebuah cinta? Andai kata derita itu   harga sebuah cinta,mengapa cinta itu semakin sukar utk dimiliki? Cinta umpama kota kristal, indah di penglihatan , derita di perasaan

  •  cinta bukannya mencari yang sempurna.. tapi menemukan sesorg yg mampu mnjadikan dirimu sempurna... jangan kata aku cinta padamu bila kau tak benar cinta.. jangan bicara soal perasan jika itu benar2 tidak ada....jangan kau sentu hidup seseorang bila kau hanya niat mempermainkan hatinya.... jangan kau tatap mata seseorang jika itu satu pembohongan..HAL PALING KEJAM KAU MEMBUATKAN SESEORAG JATUH CINTA SEDANGKAN KAU TAK BERNIAT LANGSUNG MENERIMA DISAAT DIA JTUH CINTA


No comments:

Post a Comment