Pages

Thursday 20 October 2011

Tahukah Anda, kehidupan di IPT adalah...


Tahukah Anda, kehidupan di IPT adalah...

by Zam DiEnd on Sunday, 27 March 2011 at 16:25
1. Tahukah anda, makwe2 kat IPT ni sebenarnya nak pakwe yang boleh membimbing mereka ke jalan benar? so, masa isi borang upu tu try mintak course syariah. sure market lah..

2. Tahukah anda, apabila mendaftar IPT, akan ada cerita bilik sekian sekian ada budak gantung diri? tiba2 anda pulak yang dapat bilik tu.

3. Tahukah anda, makwe korang dekat IPT nanti, belum tentu lagi jadi bini korang..

4. Tahukah anda, anda kena kontrol nafsu serakah anda di IPT?

5. Tahukah anda, kalau anda termengandungkan makwe anda dekat IPT nanti, janganlah anda flush bayi tak bersalah tu dalam mangkuk jamban. dosa tau tak?

6. Tahukah anda IPT ialah tempat pertama budak-budak lelaki yang berangan berambut panjang dapat menunaikan hajat terpendam mereka?

7. Tahukah anda yang pak guard dan mak guard akan bikin korg panas hati nanti? wtf!

8. Tahukah anda dekat IPT nanti ada gaduh pasal bola, pasal makwe, pasal politik, pasal negeri, pasal abang angkat. pendek kata IPT ni macam dalam documentary in-mates tu la. Tak tau ka? aiyok!!

9. Tahukah anda, di IPT nanti korang akan jumpa mat komik, mat bola, mat surau, mat motor, mat kereta, mat skate, mat mlm, mat tabligh, mat gamerS. Dan paling menyampah adalah mat jambu atau bdk nerd. kontrol 24 jam. study pun asyik dengan awek2.

10. Tahukah anda, masa orientasi nanti, adalah waktu student senior yang tak laku nak cari awek freshies dengan mengofer diri jadi fasilitator.

11. Tahukah anda, pelajar yang tak pernah berenggang dengan keluarga, apabila masuk IPT akan jadi wild dan sangat sosial? Ibarat burung yang baru lepas dari sangkar.

12. Tahukah anda, daftar subjek dulu main hantar2 borang dan tulis nama kat depan bilik lecterur, takde nak guna online2 macam sekarang

13. Tahukah anda, selepas anda graduate, anda kenalah rehat selama tiga tahun dulu?
belajar 3 tahun, rilek pun 3 tahun la, baru true..

14. Tahukah anda, lepas kena ragging, penat belajar, beberapa kali putus cinta, hampir terjebak benda tak senonoh, betul-betul terjebak benda tak senonoh, repeat sem, hampir terjebak dengan dadah,praktikal kt luar dr IPT, keputusan, duit, dapat ijazah.tahu-tahu interview kerja yang anda pergi ialah sales exec atau wat MLM. yang langsung tak peduli apa jadah yang anda belajar dekat IPT dulu.

15. tahukah anda, agak-agak tak lepas je nak jawap soalan time final exam dekat IPT nanti, Korang bawak je toyol..

16. Tahukah anda di IPT akan temui mamat-mamat kaki jamming dan berangan kalah mat sentul nak cantas bunkface kat persada muzik tanahair? In your dream pedro in your dreammm 

17. Tahukah anda, kalau agak-agak malas nak belajar pada satu-satu semester tu korang boleh mintak extend?
sekolah mane bolehhh!!! kan kan kan 

18. Tahukah anda, kalau nak bercinta di universiti tu ingatlah syariat tetap membantaskan, pelajari ilmu rumah tangga agar kita lebih bersedia menuju hari yang bahagia?

19. Tahukah anda, apabila sahaja anda ditakdirkan jatuh cinta di IPT nanti, janganlah sesekali melafaz kata janji sehidup semati.Nescaya masa akan berlalu tanpa disedari - janji akan memakan diri! 

20. Tahukah anda, anda juga boleh meniaga burger & nasi lemak dari bilik ke bilik time kat IPT nanti, masyuk woo..

21. Tahukah anda, perniagaan paling menguntungkan di IPT adalah menjual rokok?

22. Tahukah anda, di IPT nanti anda akan kenal orang bernama 'tokan'?

23. Tahukah anda, kehidupan di IPT adalah yang terindah dalam hidup kita? Segala suka duka, cinta, kegagalan akan membuatkan kita bangkit dengan lebih gagah dan berani dalam mengharungi liku-liku kehidupan yang mencabar ini? Dan akhirnya berjaya menggenggam ijazah di tangan!

24. Tahukah anda, pada semester awal pelajar yang baru masuk IPT pakai minyak wangi one drop perfume jer tapi bila masuk semester yang seterusnya dah pandai-pandai pulak pakai minyak wangi mahal!

25. Tahukah anda, student perempuan yang power spm belum tentu power dalam bab2 cinta? Fail cinta di IPT menyebabkan mereka fail semuanya.

26. Tahukah anda, kalau dapat 10A1 pun, kalau tak sembahyang apa gunanya..

27. Tahukah anda, untuk awek2 yang tak boleh isi UPU (anda tahu sebabnya mengapa), boleh jadi nurse? Masterskill nurse-nursenya memang power.

28. Tahukah anda, Kolej Komuniti? Jadi mana-mana SPM bertaraf hidup segan mati tak mahu, boleh isi borang. Ok juga. Ada kos hospilati hotel rasanya.

29. Tahukah anda ramai yang masuk University ni akan end-up kolej drop-out, tak grad pun?

30. Tahukah anda, sebelum menempuh pengalaman-pengalaman yang dinyatakan di atas tadi, anda kena pergi Khidmat Negara dulu. kah kah kah kah... takde internet

Share

No comments:

Post a Comment