Pages

Wednesday 26 January 2011

MUSLIMAH !!! BERITA GEMBIRA DARI ALLAH SWT BUAT KITA !!!


by شوهدا المجلهدة on Thursday, 25 November 2010 at 00:26
 
 
  • Seorang WANITA SOLEHAH adalah lebih baik daripada 70 orang wali.......(Subhanallah..70 org WALI???)
  • Seorang WANITA SOLEHAH  adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh...( nisbah 1 : 70..cube bayangkan???)
  • SeorangWANITA YANG JAHAT adalah lebih buruk daripada 1,000 lelaki yang jahat..( NAUZUBILLAHIMINZALIK..)
  • 2 rakaat solat dari  WANITA YANG HAMIL  adalah lebih baik daripada  80 rakaat solat wanita yang tidak hamil...........(beruntungnya org yg hamil kannn..)

P/S :   BAGI IBU HAMIL..JANGAN LEPASKAN PELUANG KEEMASAN INI..
       :   BAGI YG AMAT MENGHARGAI PELUANG INI..MENGANDUNG LAH SELALU YE..REZEKI ALLAH tuu..heheh..

  • Wanita yang MEMBERI MINUM SUSU DADA KEPADA ANAKNYA  akan dapat  satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya......( Janganlah asyik kasi susu botol je..Ciann dorangg..)
  • Wanita yang MELAYAN SUAMI DENGAN BAIK YANG BARU PULANG KE RUMAH DALAM KEADAAN YANG LETIH  akan mendapat pahala jihad...     ( Haaa..yg ni yg paling ramai para isteri abaikan, Bila suami balik kje penat2 bkannya nak bancuh air ke..Ni membebel tros..Ato yg lbih sdih lg wat dekkk je..Cuba skali skali tnya..Abang nak minum bang??? Atopun senyum lah smbil tnya nak ayang wat kan air bangg???..PeRRGHHH..sure aman rumah tgga. .(sejuk hati suami2 yg tgk baca link ni kan..ehe)

* Kelebihan Seorang Wanita, WANITA YANG MENGHABISKAN MALAMNYA DENGAN TIDUR YANG TIDAK SELESA KERANA MENJAGA ANAKNYA YANG SAKIT akan  mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.. .( Subhanallah..ibu-ibu..ambil perhatian ye..)

* WANITA YANG MELIHAT SUAMINYA DENGAN KASIH SAYANG DAN SUAMI YANG MELIHAT ISTERINYA DENGAN KASIH SAYANG AKAN DIPANDANG ALLAH SWT DENGAN PENUH RAHMAT..( Allahuakbar..ALLAH SWT PANDANG KITE DENGAN PENUH RAHMAT LG TU..X NAK KE???) 

* Wanita yang MENYEBABKAN SUAMINYA KELUAR DAN BERJUANG KE JALAN ALLAH SWT DAN KEMUDIAN MENJAGA ADAB RUMAH TANGGA akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan menjadi "ketua 70,000 malaikat dan bidadari " dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang dibuat daripada yakut.

P/S   :   PARA-PARA ISTERI..KALO SUAMI KLUAR NAK G BERDAKWAH TU JANGAK LAH HALANG PULAK YE.. SEBOLEH2 NYA..CUBALAH MENJADI SAYAP KIRI YG BAIK YG DAPAT MEMBANTU SUAMI BERJIHAD DI JALAN ALLAH SWT.. WALLAHUALAM.. 

* Kelebihan Wanita solehah, Wanita yang TIDAK CUKUP TIDUR PADA MALAM HARI KERANA MENJAGA ANAKNYA YANG SEDANG SAKIT akan diampunkan Allah SWT akan seluruh dosanya dan BILA DIA HIBURKAN HATI ANAKNYA,  ALLAH SWT akan memberi 12 tahun pahala ibadat...
( Ibu2 skalian..betapa mulian ya pengorbanan kalian dalam membesarkan kami sehingga Allah SWT  memberikan kalian darjat yg amat tggi..Subhanallah.. 

* Wanita yang MEMERAH SUSU BINATANG DENGAN "BISMILLAH"  akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

* Wanita yang MENGULI TEPUNG DENGAN "BISMILLAH", Allah akan berkatkan rezekinya.
 (Sambil2 kacau gulai dlam priuk tu..Selawat2 la ckit..Suami gn anak2 mkan nnti sedap je ase..Kalo X caye ..CUBE TRY TEST..)

* Wanita yang MENYAPU LANTAI DENGAN BERZIKIR  akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di baitullah...(hAAA..yg ni  yg best ni...kita kalo tgah sapu sampah tu..nyanyi lagu ape? ape? Maher Zain???  Kalo Maher Zain xpe lg nasyidd..Ape?? Metalica? Rock Jiwang? Renungkanlah..)

* Wanita yang MENJAGA SOLAT, PUASA DAN TAAT PADA SUAMINYA  Allah akan mengizinkannya untuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka.

* Wanita yang HAMIL akan dapat pahala berpuasa pada siang hari...
*Wanita yang HAMIL  akan dapat pahala beribadat pada malam hari..( Hamil 9 bulan..9 X 30 hari..MASYAALLAH..Woowww..)

*Wanita yang BERSALIN akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah mengurniakan satu pahala haji.(.Allahuakbar..hidup kte ni pon blum tentu lg dpat capai 50 tahun..MAHA SUCI ENGKAU YA ALLAH..)

*Sekiranya wanita MATI DALAM MASA 40 HARI SELEPS BERSALIN dia akan dikira sebagai mati syahid.,,( X payah ke medan perang pon..Subhanallah..)

* Jika wanita MELAYAN SUAMINYA TANPA KHIANAT akanmendapat pahala 12 tahun solat. 

* Jika wanita MENYUSUI ANAKNYA SAMPAI CUKUP TEMPOH ( 2 TAHUN) maka malaikat-malaikat di langit akan khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

* Jika wanita MEMBERI SUSU DADANYA KEPADA ANAKNYA YANG MENANGIS , Allah akan memberi pahala satu tahun solat dan puasa...( Berita gumbira bagi para ibu..)

* Kelebihan Wanita Muslimah, Jika wanita MEMICIT SUAMI TANPA DISURUH akan mendapat pahala 7 jonkong emas  dan jika wanita MEMICIT SUAMI APABILA DISURUH akan  mendapat pahala 7  jongkong perak..( Janganlah malas2 ye  nak picit suami..time baik pnya bila dorang baru balik keje..Penattt..Alaa..kojo sonang jo ni..)

* Wanita yangMENINGGAL DUNIA DENGAN KEREDHAAN SUAMINYA akan memasuki syurga.

*JIKA SUAMI MENGAJARKANNYA 1 MASALAH akan mendapat pahala " 80 tahun ibadat

* Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah di akhirat.. tetapi Allah akan datang sendiri kepada perempuan yang memberati auratnya iaitu yang MEMAKAI PURDAH DI DUNIA INI DENGAN SEMPURNA DAN ISTIQOMAH..
(..HHmmm..Ini yg ana x habis fkir ni..Subhanallah..Allah dtg cari kita sndiri,,Apa? Mustahil??? Subhanallah..X mustahil..betollah..sungguh..x tipu..tp kna penuhi syarat ni dululah ye..)
< yg dok mnaip ni pon ..Allah..InsyaAllah SWT..Mohon Doanyer ye....> 

SUMBER RUJUKAN : kitab Kanzul ‘Ummal, Misykah, Riadlush Shalihin, Uqudilijjain, Bhahishti Zewar, Al-Hijab, dan lain-lain..
.............................................................................
Alhamdulillah..selesai jgak akhirnya,,
Panjatkan kesyukuran pada-NYA..
Muslimah sekalian..Sebenarnya darjat kita amat tggi di Sisi Allah SWT.
Tapi kenapa ya agakna kita x nak capai martabat itu???
Kita perlu usaha..Usaha keras..Keras lg pada Kerikil..
TAPI..Mengapa masih ramai lg yg kata  " Ish..kanapalah aku dilahirkan sbgai perempuan..susahlah..leceh btolll..nak kna pkai tdung la..isshh susahh la.."..
Macam2 lagi yg ana pernah dngar..
Nauzubillahiminzalik..
Moga kita dijauhi lah ye..
ana mohon maaf sgt2 jika terdapat salah dan silap dlam pnulisan artikel ini ya..
Yg baik sumenye dtg dari Allah SWT..
Dan yg buruk juga darinya..cuma disandarkan pada ana insan yg hina ini..
WALLAHUALAM..

Ana slalu pegang trademark HELWI kolej ana..
MUSLIMAH...POWER !!! POWER !!! POWER !!!
ALLAHUAKBAR !!!
........................................................

SYUHADA MORRIS ABDULLAH
10.50 PM
24 NOVEMBER 2010
· · Share

No comments:

Post a Comment