Pages

Wednesday 12 January 2011

Syiah Menghalalkan Transeksual

Syiah Menghalalkan Transeksual

Apakah itu Transeksual? Transeksual bolehlah didefinisikan sebagai seseorang yang percaya bahawa dirinya tidak mewakili atau menggambarkan sifat jantinanya yang sebenar. Transvestite ialah orang yang mengamalkan ‘transvestism’ yang ditakrifkan sebagai ‘the unnatural desire to wear the clothing of opposite sex’ atau keinginan memakai pakaian berlainan dengan jantinanya. Malah, golongan ini juga cenderung untuk melakukan pembedahan pertukaran jantina.

Dalam bahasa yang mudah difahami Transeksual adalah makyah, pondan, bapok, darai dan sebagainya.

Amalan sebegini amat dilarang didalam Islam kerana ia termasuk dalam kesalahan mengubah ciptaan Allah yang Maha sempurna.

Firman Allah swt :

“Dan demi sesungguhnya, aku akan menyesatkan mereka (dari kebenaran) dan demi sesungguhnya aku akan memperdayakan mereka dengan angan-angan kosong dan demi sesungguhnya aku akan menyuruh mereka (mencacatkan binatang-binatang ternak), lalu mereka membelah telinga binatang-binatang itu dan aku akan menyuruh mereka mengubah ciptaan Allah dan (ingatlah) sesiapa yang mengambil syaitan menjadi pemimpin yang ditaati selain daripada Allah, maka sesungguhnya rugilah dia dengan kerugian yang terang nyata…” [Surah al-Nisa’ : Ayat 119]

“Rasulullah melaknati lelaki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai lelaki.”
[Hadis Riwayat al-Bukhari].

Walaubagaimanapun amalan jijik ini telah dihalalkan oleh Ulamak Syiah. Lihat Fatwa Ayatollah Ruhollah Khomeini :

Shia allow Sex Change = http://www.youtube.com/watch?v=Pt9oZlOU5UE

Fatwa tersebut telah disokong oleh Ulamak Syiah yang lain. Ulamak ini berkata menukar jantina tidak berdosa dan ia tidak mengubah ciptaan Allah :

Cleric says “Its not a sin” = http://www.youtube.com/watch?v=aAnZI2dQB3U

Ulamak sesat ini menghalalkan perbuatan keji tersebut berdasarkan dua hujah beliau iaitu :

1.Didalam al-Quran tidak menyatakan haram menukar Jantina
2.Ulamak ni menambah dengan analogi yang sesat iaitu sekiranya menukar jantina ini disamakan mengubah ciptaan Allah dan berdosa sudah tentu menebang pokok dan menjadikan sebagai kerusi atau meja juga boleh dikatakan sebagai mengubah cipataan Allah dan berdosa!

Yang berhak menentukan jantina seseorang adalah Allah swt. Adapun setiap kurniaan Allah dari Alam ini diperbolehkan kita mengubahnya untuk kebaikan kita.

Allah swt berfirman :

“Dan (Dia telah menciptakan) kuda, baghal dan keldai, agar kamu menungganginya dan (menjadikannya) perhiasan. Dan Allah menciptakan apa yang kamu tidak ketahui.” [An-Nahl : Ayat 8]

Semoga Allah menjauhi kita daripada ajaran sesat yang dibawa oleh fahaman Syiah.

No comments:

Post a Comment